Automaty sprzedające jako narzędzie marketingowe? To możliwe!

Dostarczają nie tylko przekąski czy napoje, ale również ciepłe posiłki. Co więcej, okazuje się, że automaty sprzedające to także świetny mechanizm reklamowy – coraz więcej przedsiębiorstw traktuje je bowiem wyłącznie jako narzędzie marketingowe, wspierające firmę w kampaniach sprzedażowych. W jaki więc konkretnie sposób automaty vendingowe wykorzystuje się w działaniach reklamowych? Podpowiadamy!

Liczy się miejsce

Automaty sprzedające mają tę zaletę, że mogą stanąć w wielu ruchliwych, popularnych miejscach. To wielkie udogodnienie dla reklamodawców, którzy tą drogą mogą „przemycić” różne treści marketingowe, i to także w lokalizacjach, gdzie miejsca reklamowe są niezwykle drogie.
Taka reklama jest także „bliżej” odbiorców. Zamiast wielkiego billboardu, na którego z czasem przestajemy zwracać uwagę, mamy do czynienia z automatem, mijanym przez nas codziennie w drodze do pracy, idealne w zasięgu naszego wzroku. Co więcej, jeśli sami z tego automatu korzystamy, np. kupując kawę, to istnieje duża szansa, że szybko zapamiętamy hasła i produkty, które reklamuje.

Marketing – rozbudowana maszyna

Automaty sprzedające świetnie sprawdzą się także jako jeden z elementów kampanii marketingowej. Dobrym przykładem są tu działania, kiedy animatorzy czy ambasadorzy rozdają fanty lub zachęcają do kupna, podczas gdy maszyna vendingowa stoi w tle, wydając promowane produkty. Często takie kampanie są dodatkowo nagłaśniane w mediach społecznościowych, dzięki czemu możemy szybko zlokalizować miejsce promocji.
Jedną z takich głośniejszych kampanii była ta związane z książkami japońskiego pisarza Harukiego Murakamiego. Jego najnowszą powieść można było nabyć w maszynach sprzedających ulokowanych na dworcach czy w centrach handlowych. Ta forma dystrybucji to także nawiązanie do japońskiej kultury popularnej, w których automaty vendinowe odgrywają dużą rolę.

Nowoczesna technologia w automatach sprzedających

Automaty sprzedające wykorzystywane w celach marketingowych nie muszą być wcale prostym mechanizmem. Ekrany LED czy efekty dźwiękowe to w tym przypadku często stosowana praktyka, która dodatkowo przybliża klientom produkt.