Automaty vendingowe a nietypowe lokalizacje

Vending to technologia, która doskonale adaptuje się do nieustannie zmieniających się warunków. Obecnie automaty nie tylko wykorzystuje się w celach marketingowych, ale i znajduje się dla nich coraz to nowsze lokalizacje. Dziś podpowiemy wam, gdzie jeszcze, oprócz ulic i budynków, można spotkać różne postacie vendingu.

Automaty vendingowe w… pociągu

Wyobraź sobie, że w ostatniej chwili zdążyłeś na swój pociąg i właśnie zziajany wpadłeś do przedziału. Jesteś zmęczony i spragniony po wykańczającym biegu i jedyne o czym marzysz, to łyk zimnej wody, najlepiej od razu. I wtedy… Twoim oczom ukazuje się automat vendingowy, pełen ulubionych smakołyków i napojów. Niemożliwe? Nie do końca! Automaty vendingowe można zamontować w środkach transportu z większą ilością miejsca, jak np. pociąg. Wagony wyposażone w takie udogodnienie przemierzają całą Europę, serwując podczas trasy dobrze znane przekąski oraz napoje. W Polsce pociągowy automat można było spotkać w Kolejach Śląskich, jednak przewoźnik wycofał się z projektu. Nie można jednak wykluczyć, że podobne automaty vendingowe ponownie pojawią się w środkach transportu.

Automaty vendingowe… w łazience

Choć ten rodzaj maszyn nieco różni się od tradycyjnych automatów vendingowych, to nie zaszkodzi o nim wspomnieć. Mowa o automatach z środkami higienicznymi, które znajdziemy zazwyczaj w toaletach w centrach handlowych czy restauracjach. Takie maszyny są znacznie mniejsze od standardowych automatów z przekąskami, przez co zmieszczą się w każdej łazience. Ich projektanci zadbali także o to, aby przy zmniejszonej wielkości oferowały wszystko, co potrzebne, a przy tym nie zaburzały swoim designem ogólnej aranżacji wnętrza.

Automaty vendingowe… w celach marketingowych

Automaty vendingowe bardzo często wykorzystuje się także w akcjach promocyjnych i marketingowych. Na blogu wspominaliśmy już o książkomatach, będących częścią kampanii promocyjnej japońskiego pisarza czy automatach, w których można było kupić firmowe koszulki. Wiele wskazuje na to, że w kwestii marketingowego wykorzystania vendingu marki nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa.