Rynek vendingowy ratuje zapominalskich? Odzież i akcesoria w automatach

Wspominaliśmy już kilkakrotnie – automaty vendingowe kojarzą się głównie z napojami i produktami spożywczymi. Sami również jesteśmy pod tym względem „tradycjonalistami”, ale nie przeszkadza nam to w śledzeniu trendów i innowacji w dziedzinie vendingu. W końcu ten rodzaj sprzedaży jest atrakcyjny nie tylko dla konsumenta – z kreatywnym podejściem może zostać wykorzystany jako doskonała forma marketingu!

Postanowiliśmy podzielić się z Wami podsumowaniem najciekawszych propozycji na sprzedaż odzieży i akcesoriów. O niektórych już wspominaliśmy w poprzednich artykułach, ale jeżeli je ominęliście – poznacie je w tym zestawieniu!

Odzież i akcesoria w automatach vendingowych

Niektórzy uwielbiają zakupy, widok pełnych półek w jasno oświetlonych sklepach i zaaranżowanych witryn działa jak magnes – inni wręcz przeciwnie, uznając zakupy za zło konieczne i marnotrawstwo czasu. Firma Onitsuka Tiger wyszła tym drugim naprzeciw, oferując automaty sprzedażowe ze swoim obuwiem – szybko, prosto i na miejscu, nie tracąc czasu na przechadzki i nie gubiąc oczu w mnogości i różnorodności asortymentu.

Podobnym pomysłem zasłynęła również firma Havaianas, która postawiła automaty z… klapkami. Dla notorycznych zapominalskich takie rozwiązanie zrobiłoby furorę nad naszym polskim morzem – i z pewnością uratowała niejeden urlop.

Ostatnim hitem na naszym rodzimym rynku jest innowacja firmy Exzo – legnickiej marki bielizny męskiej. Choć same maszyny jeszcze nie stoją, znane są już ich lokalizacje (Wrocław i Legnica). Zapomniana bielizna na zmianę po treningu lub niezapowiedziana podróż z niekompletną walizką? Żaden problem! Szybkie zakupy w automacie vendingowym załatwią sprawę.

Oferowane w automatach produkty są zresztą najbardziej skierowane, jak widzimy, do zapominalskich – na przykład tych, którzy nie pamiętają o rocznicach, urodzinach i wszelkich innych okazjach. Na rynku vendignowym znana jest również maszyna, która w swoim asortymencie posiada szeroką gamę… kwiatów. Branża florystyczna długo nie korzystała z takiej formy sprzedaży, ze względu na wrażliwość kwiatów na warunki utrzymania i fakt, że nie każdy automat był w stanie sprostać tym wymaganiom.

Udało się to jednak rosyjskiej firmie, która zainwestowała w innowacyjny system mikroklimatu w swoich maszynach, oparty na specjalnie zaprojektowanym systemie chłodzenia powietrzem – ta nowoczesna formuła zapewnia ciągłą świeżość znajdujących się w środku kwiatów.

Choć my najbardziej uwielbiamy tradycyjne automaty sprzedażowe, jesteśmy pod wrażeniem pomysłowości marek!